Nijmegen

indebuurt categorieën

Meer indebuurt

Service

Dit zijn de standpunten van de politieke partij VoorNijmegen.Nu

Aangeboden door VoorNijmegen.Nu 12 maart 2018

Nog een paar weken en we mogen al naar de stembus. Weet jij nog niet waar je op moet stemmen? Misschien is de lokale partij VoorNijmegen.Nu dan wat voor jou. In dit artikel zetten zij uiteen wat hun wensen zijn voor Nijmegen.

Pagina 1 / 7
⟵ swipe swipe ⟶

Volwaardige winkels in Dukenburg

Foto ter illustratie: unsplash.com

VoorNijmegen.Nu wil graag dat mensen in Dukenburg ook hun boodschappen dicht bij huis willen doen. “Bij de drie winkelcentra die er nu nog zijn zien we veel achterstallig onderhoud en leegstand. Bijvoorbeeld bij winkelcentrum Malvert en Meijhorst. In Weezenhof heeft natuurlijk die grote brand gewoed. Wij gaan ons inzetten voor twee volwaardige en sterke wijkcentra in Dukenburg”, vertelt Paul Eigenhuijsen van VoorNijmegen.Nu.

Meer zonnepanelen op huurhuizen

zonnepanelen huurwoningen
Foto ter illustratie: ANP

De partij wil zich ook graag inzetten voor meer zonnepanelen op huurwoningen. “Mensen met een huurwoning gaan vaak niet investeren in zaken als zonnepanelen. Woningbouwverenigingen kunnen dat wel. In Hatert loopt nu een project waarbij huurwoningen worden voorzien van zonnepanelen. Wij willen dat project graag breder gaan trekken.”

‘Wij willen een echte groene golf’

“Op de S100 zou een groene golf moeten zijn maar die werkt niet”, zegt Paul Eigenhuijsen van VoorNijmegen.Nu. “Wij willen graag een groene golf die wèl werkt. Bijvoorbeeld op de Graafseweg en de St. Annastraat.”

Meer inspraak voor alle Nijmegenaren

stadhuis Nijmegen verkiezingen
Het stadhuis in Nijmegen. (Foto: ANP)

VoorNijmegen.Nu wil meer inspraak voor de Nijmegenaren. De partij wil dat bereiken door per jaar twee referenda-dagen in te stellen. “Nijmegenaren kunnen zelf onderwerpen op de agenda zetten”, legt Paul uit. “Maar ook gemeenteraadsleden kunnen de stad raadplegen door bepaalde onderwerpen op de agenda te zetten.”

Wethouders moeten gekozen kunnen worden

VoorNijmegen.Nu wil ook graag dat Nijmegenaren zelf hun wethouders kunnen kiezen. “En iedereen moet, onafhankelijk van politieke partij, kunnen solliciteren. Kwaliteit moet doorslaggevend zijn, niet de partijkleur”, zegt lijsttrekker Paul Eigenhuijsen.

Op de Oversteek mag je 70 rijden

Oversteek Nijmegen
Onze stadsbrug de Oversteek werd in 2013 ingevaren.

Nu is de maximale toegestane snelheid op stadsbrug de Oversteek 50 kilometer per uur. Paul: “Wij willen dat de snelheid verhoogd wordt naar 70 kilometer per uur. Waarom? Omdat er geen enkele reden is waarom je daar maar 50 mag. De weg leent zich ervoor om harder te rijden.”

Geen Skaeve Huse in Noord en Weezenhof

Skaeve Huse
Skaeve Huse in Rotterdom. (Foto: ANP)

VoorNijmegen.Nu wil geen Skaeve Huse in Nijmegen-Noord en Weezenhof. “Wij willen meer onderzoek naar locaties die beter geschikt zijn”, legt de lijsttrekker uit. “Nu is er gekozen voor de minst slechte locaties en dat is voor ons geen optie.”

Wil je nu meer weten over deze Nijmeegse partij? Check dan hier hun uitgebreide verkiezingsprogramma!

Deze bijdrage wordt je aangeboden door VoorNijmegen.Nu. Meer over VoorNijmegen.Nu ontdekken?

VoorNijmegen.Nu gemeente en lokale diensten

Bekijk meer:gemeente en lokale diensten

Pagina 1 / 7
⟵ swipe swipe ⟶